Κυριακή, 17 Σεπτεμβρίου 2017

Ρώμη: Δικαίως ονομάζεται η αιώνια πόλη ΜΕΡΟΣ Α'

Λίγο η δουλειά, λίγο οι υποχρεώσεις, είχε περάσει αρκετός καιρός από το τελευταίο ταξίδι. Κάθε φορά που περνάει καιρός χωρίς να ταξιδέψουμε, μας τρώει κάτι μέσα μας. Τώρα όμως είχα μια καλή "δικαιολογία" που άργησα να ταξιδέψω. Και για αυτό το λόγο ήθελα το ταξίδι να είναι ιδιαίτερο και εκτός Ελλάδος. Υπάρχει λοιπόν καλύτερος προορισμός από την αιώνια πόλη για ταξίδι του μέλιτος;

*****
ΜΕΡΑ 1

Έφτασε επιτέλους η ημέρα της αναχώρησης για το ταξίδι μας. Μετά από μέρες αναμονής, διαβάσματος οδηγών και γενικότερου ψαξίματος για το ταξίδι μας ήρθε η πολυπόθητη στιγμή.
Πρωινό ξύπνημα, έλεγχος βαλιτσών και αναχώρηση για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης με προορισμό το αεροδρόμιο Ciampino της Ρώμης. Από εκεί παραλάβαμε την Roma Pass, μια ειδική κάρτα που σου προσφέρει απεριόριστη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πόλης, 2 δωρεάν εισόδους σε μουσεία όπου γλυτώνεις και τις ουρές αλλά και έκπτωση σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα μουσεία που θέλει να επισκεφθεί κανείς. Βγαίνοντας έξω, πήγαμε στην στάση όπου περνούσαν ειδικά πουλμαν που σε μεταφέρουν στο κέντρο της πόλης. Το εισιτήριο του πούλμαν αλλά και την Roma Pass, τα κλείσαμε από το διαδίκτυο για να τα έχουμε έτοιμα και να εξοικονομήσουμε χρόνο.

Μετά από μισή ώρα περίπου, φτάσαμε στο Termini, τον κεντρικό σταθμό όλων σχεδόν των μέσων μεταφοράς της Ρώμης. Ήταν λίγο χαοτικό, ειδικά για μας που δεν έχουμε συνηθίσει σε τόσες μεγάλες εγκαταστάσεις. Πολύ εύκολα από εκεί πήραμε το μετρό και φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας όπου κάναμε το check-in. Γενικά στην Ρώμη τα ξενοδοχεία είναι αρκετά ακριβά, ειδικά αν θέλει να μείνει κάποιος στο ιστορικό κέντρο. Επίσης τα περισσότερα είναι σε μορφή Hostel με κοινές τουαλέτες. Εμείς κλείσαμε σε ένα πολύ καλό και καθαρό ξενοδοχείο λίγο έξω από το ιστορικό κέντρο της Ρώμης, όπου βρισκόταν σε κεντρικό σημείο με στάσεις λεωφορείων αλλά και μετρό σε πολύ κοντινές αποστάσεις. Είναι σημαντικό να είναι η βάση σου σε καλό σημείο! Γνωρίσαμε τους ιδιοκτήτες, ξεκουραστήκαμε λίγο και βγήκαμε το απογευματάκι για μια βόλτα εξερεύνησης, έτσι ώστε να πάρουμε μια πρώτη ιδέα της πόλης. Με μια απλή ξενάγηση στο κέντρο, καταλάβαμε ότι όλες αυτές οι ομορφιές που βλέπαμε σε εικόνες των οδηγών και του ίντερνετ ήταν ακόμα καλύτερες από κοντά. Ήμασταν ενθουσιασμένοι από την μικρή ιδέα που πήραμε και ανυπομονούσαμε για να ξεκινήσει και επίσημα το ταξίδι!

ΜΕΡΑ 2

Ξυπνήσαμε νωρίς γεμάτοι ενέργεια και ανυπομονησία για εξερεύνηση. Το πρωινό μας το φάγαμε στο μπαλκόνι του δωματίου μας, όπως και τις επόμενες μέρες. Οι Ιταλοί για πρωινό τρώνε μόνο γλυκά, όπως κεικ, σοκολάτες, μαρμελάδες και φυσικά τα γνωστά τους κρουασάν ή αλλιώς κορνέτι. Την πρώτη μέρα ήταν νόστιμα δεν μπορώ να πω, αλλά μετά τις υπόλοιπες μέρες ήταν λίγο μονότονα και δεν μας ευχαριστούσαν και τόσο. Ήπιαμε και έναν ιταλικό καπουτσίνο και ξεκινήσαμε την περιήγηση μας με το περίφημο Κολοσσαίο.

Στεκόταν επιβλητικό μπροστά μας, με την άγρια ομορφιά του και μας περίμενε να το επισκεφθούμε. Εκεί μάθαμε για πρώτη φορά το τι εστί ουρά από κόσμο. Είχαμε παει αρκετά νωρίς και ήδη ο κόσμος που περίμενε για να μπει ήταν πολύς. Εκεί εκτιμήσαμε αμέσως την Roma Pass όπου μας επέτρεψε να περάσουμε όλη την ουρά και να μπούμε κατευθείαν στο αξιοθέατο. Μετά τους απαραίτητους ελέγχους, βρισκόμασταν μέσα στο Κολοσσαίο. Το δέος που νιώθεις όταν βρίσκεσαι σε έναν τόσο αρχαίο χώρο με ιστορία, σε ανατριχιάζει. Καθόμασταν και χαζεύαμε το στάδιο που βρισκόταν κάτω και φανταζόμασταν τις μονομαχίες που γινόντουσαν κάποτε και τον κόσμο που τις παρακολουθούσε.

Ο ήλιος εκεί είχε βγει από νωρίς και η θερμοκρασία ήταν αρκετά ψηλή. Για καλή μας τύχη, στο Κολοσσαίο αλλά και σε πολλές γωνιές της Ρώμης υπάρχουν βρυσάκια με πόσιμο νερό. Πραγματικά ήταν πολύ χρήσιμο για μας αλλά και για όλους τους τουρίστες που ξεδιψούσαν με αυτό. Μετά την βόλτα μας στο Κολοσσαίο, σειρά είχε ο Παλατίνος λόφος, η αλλιώς η γειτονιά των πλουσίων, αφού εκεί έμεναν οι αυτοκράτορες στις τότε βίλες τους.

Στα ψηλότερα σημεία του λόφου έχει εξέδρες όπου έχεις φαντιστική θέα, όπως αυτή της Ρωμαικής αγοράς αλλά και όχι μόνο.

Κατηφορίζοντας τον Παλατίνο λόφο, φτάσαμε στην Ρωμαική αγορά για την δούμε και από κοντά. Γενικότερα στη Ρώμη το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση είναι τα αγάλματα και τα αρχαία κτήρια. Φαντάσου λοιπόν να βρεθείς σε μια αγορά που έσφυζε από ζωή και να βλέπεις συνέχεια αρχαία κτήρια και ερείπια εκείνης της εποχής.

Αφού περπατήσαμε και στην αρχαία αγορά και η ώρα του μεσημεριανού είχε φτάσει, ψάξαμε στους δρόμους να βρούμε μια πιτσαρία για δοκιμάσουμε τις περιβόητες ιταλικές πίτσες! Φάγαμε και για να πούμε την αλήθεια μόνο την φήμη έχουν γιατί από γεύση δεν έλεγαν και πολλά. Επίσης το φύλλο ήταν τόσο λεπτό που δεν σου "πιανόταν" ιδιαίτερα για φαγητό.

Μετά αναχωρήσαμε για την Piazza Venezzia και κάναμε μια στάση στο τεράστιο λευκό μαρμάρινο Μνημείο Vittorio Emanuele II ή αλλιώς (Vittoriano) που χτίστηκε ως φόρο τιμής στον πρώτο Βασιλιά της ενωμένης Ιταλίας, Βίκτωρ Εμμανουήλ Β'. Πολλοί το αναφέρουν και ως μνημείο "τούρτα" λόγω του λευκού του χρώματος το οποίο δεν ταιριάζει ιδιαίτερα με τα υπόλοιπα κτήρια της Ρώμης.

Επόμενη στάση η πλατεία του Καπιτωλίου.

Μετά από μια γεμάτη μέρα, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και σχεδιασμό της επόμενης μέρας.

ΜΕΡΑ 3

Η σημερινή μέρα είχε επίσκεψη στη γκαλερί Borghese, μια από τις μεγαλύτερες πινακοθήκες της Ρώμης.

Εκεί βέβαια σταθήκαμε άτυχοι, αφού δεν γνωρίζαμε ότι για να μπεις χρειαζόταν να κάνεις κράτηση 2 μήνες πριν στην καλύτερη. Δεν μας πτόησε βέβαια, συνεχίσαμε την βόλτα μας στο φανταστικό πάρκο που βρισκόταν η γκαλερί.

Μέσα στο πάρκο υπήρχαν διάφορες καντίνες που είχαν σχεδόν από όλα!

Μετά τον περίπατο μια στάση για καφέ ήταν δελεαστικότατη.

Εδώ να αναφέρω ότι ούτε οι καφέδες τους ήταν καλοί, για να μην πω ότι ήταν κάτω του μετρίου. Μετά το διάλειμμά μας επόμενη στάση η Piazza de Spagna!

Στην πλατεία όπου υπάρχει η εκκλησία που έχτισε ο Λουδοβίκος XII, ένας οβελίσκος από τους πολλούς που έφεραν οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες από τις εκστρατείες τους στην Αίγυπτο, τα περίφημα ισπανικά σκαλιά, αλλά και το έργο τέχνης με την μισοβυθισμένη βάρκα του πατέρα του Μπερνίνι ακριβώς στην μέση της. Τι άλλο να θέλει κανείς για να θαυμάσει;

Τα Ισπανικά σκαλιά είναι τόπος συνάντησης ή και ξεκούρασης, αφού όλη μέρα είναι κόσμος εκεί και κάθεται στα σκαλοπάτια απολαμβάνοντας το πότο ή το φαγητό του. Επίσης γίνονται διάφορες εκδηλώσεις εκεί. Οι σκάλες είχαν φτιαχτεί για να γίνεται εύκολη η πρόσβαση στην εκκλησία Trinita de Monti.

Το εσωτερικό της εκκλησίας.

Γενικά εντυπωσιαστήκαμε από τις καθολικές εκκλησίες. Μπήκαμε σε αρκετές και είναι σχεδόν όλες έργα τέχνης.

Συνεχίζοντας την περιήγηση, φτάσαμε στην Piazza del Popolo.

Εκεί θέλαμε να επισκεφτούμε τον ναό της Santa Maria del Popolo, όπου στο εσωτερικό της βρίσκονται πολλά έργα τέχνης του Ραφαήλ, Καραβάτζιο, Μπερνίνι κ.α. Δυστυχώς και εκεί ήμασταν λίγο άτυχοι γιατί έκαναν κάποια έργα και δεν επιτρεπόταν η πρόσβαση στο κοινό.
Κάναμε διάλειμμα για φαγητό και ξεκούραση και συνεχίσαμε για το ίσως πιο διάσημο συντριβάνι του κόσμου, την Fontana di Trevi.

Ο μύθος λέει ότι όποιος πετάξει κέρμα στο συντριβάνι, εξασφαλίζει την επιστροφή του στην αιώνια πόλη. Επίσης ένας ντόπιος μας είπε ότι το συντριβάνι μαζεύει κατά μέσο όρο 3000€ την ημέρα μόνο από τα κέρματα! Όπως και να έχει εμείς ρίξαμε το δικό μας κέρμα και μετά φύγαμε για το Πάνθεον.

Αυτός ο ναός ήταν αφιερωμένος σε όλους τους Θεούς, εξ' ου και η ελληνική ονομασία Παν-θεον.

Μια ιδιαιτερότητα που έχει ο ναός είναι ότι η μόνη φωτιστική πηγή που έχει είναι αυτή που βρίσκεται πάνω στον θόλο. Αν πάτε κατά τις μεσημεριανές ώρες θα δείτε το φως που λούζει το πλαινό μέρος του ναού.

Μέσα βρίσκεται και ο τάφος του Vittorio Emmanuele II.

Στον δρόμο μας για το ξενοδοχείο βλέπαμε αρκετούς καλλιτέχνες του δρόμου αλλά και τις κλασσικές καντίνες.

Επιστροφή αργά το απόγευμα στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.