Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016

Λίγα λόγια για τον ΟΑΣΘ

           Ο ιδιωτικός οργανισμός ΟΑΣΘ με διάφορες διαχρονικές συμβάσεις καταφέρνει να κρατά το μονοπώλιο της αστικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης. Οι υπηρεσίες του είναι κάτω του μετρίου, όσον αφορά τον αριθμό των οχημάτων που διαθέτει,  την παλαιότητα  και την  κατάσταση (μηχανολογική ως επί το πλείστον) αυτών, την εκπαίδευση και τη συμπεριφορά των οδηγών και των ελεγκτών  που "εξυπηρετούν" το επιβατικό κοινό. Γιατί σαν μονοπωλιακή κατάσταση που είναι, δεν απειλήθηκε ποτέ από κάποιον ανταγωνιστή.
 
          Έχει το εξής χαρακτηριστικό:  Εισπράττει από την ίδρυσή του,  το 1957,  κρατικές επιδοτήσεις τέτοιου ύψους, που αν κάποιος υπουργός τις διέθετε  εξαρχής για ίδρυση αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, θα είχε φτιάξει  υπερσύγχρονες,  με ένα μικρό ποσοστό αυτών των χρημάτων που έχει επιβαρυνθεί όλη η Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια για να μπουν στις τσέπες των μετόχων του ΟΑΣΘ. 
          Οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα είναι όλες χαριστικές. 
Στον ιδρυτικό νόμο θεσπίστηκε το παράδοξο:  ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ  ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΡΙΣΜΑΤΑ. Ακολούθως δίνουν τις υποχρεώσεις (μισθούς κ.λπ.) Κάθε επιχείρηση αν έχει κέρδη, τότε μοιράζει μέρισμα. Στον ΟΑΣΘ  δεν ισχύει αυτό. 
          Το δεύτερο χαρακτηριστικό είναι ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των εργαζομένων είναι συγχρόνως και μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Οπότε δεν καίγονται για τους μισθούς τους. Καίγονται όμως για το μέρισμα. Και σε αγαστή συνεργασία με τη διοίκηση  προγραμματίζουν τις κινητοποιήσεις τους και έχουν μόνο ένα μέτωπο: Την κάθε φορά κυβέρνηση που μοιράζει το παραδάκι. Όχι τον ΟΑΣΘ που είναι  ο κατά νόμον υπεύθυνος για τη μισθοδοσία τους.!
         Έτσι εξηγείται και το νομικά παράδοξο που βρέθηκε δικαστήριο να ΜΗΝ  κηρύξει την επίσχεση  τους ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΗ .(!!!!!)
        Συνεπώς  υπάρχει μόνο η διοίκηση  και το εργοδοτικό σωματείο. Δεν υπάρχει ΕΡΓΑΤΙΚΟ σωματείο. Αδιέξοδο!!!!!!!
Για ποιούς; 
Για μας τους επιβάτες φυσικά.
ΑΝ δεν γίνει τίποτα, ( Κυβέρνηση), τότε  
Ακριβαίνει τόσο το εισιτήριο, όσο και οι μηνιαίες κάρτες
Σε μας αδειάζει η τσέπη μας και οι μέτοχοι  τρώνε χαβιάρι στην υγεία των κορόιδων! 
Και η παροιμιώδης αγένεια των οδηγών, θα φτάσει στο απροχώρητο.
Γιατί θα έχουν νικήσει!!!!
             Τα παραπάνω έγραψα πριν λήξει η επίσχεση. Από σήμερα γύρισαν στα τιμόνια τους, αλλά  τίποτε δεν έχει λυθεί, το πρόβλημα παραμένει και μεγαλώνει.
         Χθες έστειλαν στον Εισαγγελέα τις αμαρτωλές συμβάσεις μόνο ενός έτους, του 2010, που εντόπισαν οι επιθεωρητές του ΣΕΕΥΜΕ και προσδοκούμε αφενός να το  χρεωθεί κάποιος ανεπηρέαστος (όχι σαν τις μέχρι σήμερα διαιτησίες) δικαστικός λειτουργός και αφετέρου να συνεχιστεί ο έλεγχος στα υπόλοιπα έτη.
               Ένα καλό της υπόθεσης είναι ότι άρχισε να ξυπνά ο κόσμος και σε ένα μικρό- μικρό βαθμό να οργανώνεται.
              Είναι πολλά τα λεφτά και οι μέτοχοι δεν το έχουν σε τίποτα να αφήσουν σε ένα μήνα ξανά τη Θεσσαλονίκη στο χάος. Η τσέπη τους να είναι καλά, αδέρφια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου