Τετάρτη, 6 Ιουλίου 2016

Σκιάθος

Είναι και αυτές οι εξορμήσεις που γίνονται χωρίς να τις προγραμματίσεις. Αλλά και πως να τις προγραμματίσεις; Οι εποχές που ζούμε και τα οικονομικά μας δεν μας το επιτρέπουν. Το μόνο καλό με την κρίση, (αν μπορεί κάποιος να το χαρακτηρίσει καλό) είναι οι "ευκαιρίες" που μπορεί να πετύχει κανείς. Κάπως έτσι προέκυψε και η Σκιάθος. Λίγες μέρες πριν το 3ήμερο του Αγίου Πνεύματος, εκεί που σέρφαρα στο ίντερνετ, βλέπω μια πολύ δελεαστική προσφορά από γνωστό ταξιδιωτικό γραφείο για τη Σκιάθο. Όταν η διψά για ταξίδια είναι μεγάλη, δεν θέλεις και πολύ για να αποφασίσεις...

Λίγες μέρες μετά βρισκόμαστε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένοντας το "δελφίνι" που θα μας πήγαινε απευθείας στη Σκιάθο. Ήταν μόλις η δεύτερη μέρα που είχε ξεκινήσει η γραμμή που ένωνε τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες.

Το flying cat ήταν πολύ ξεκούραστο και γρήγορο. Σαν αυτοκίνητο! Σε 3 ώρες και κάτι βρισκόμασταν ήδη στο λιμάνι της Σκιάθου.

Πρώτο μας μέλημα ήταν να βρούμε το ξενοδοχείο μας για να αφήσουμε τα πράγματα και να ξεκινήσουμε την εξερεύνηση του νησιού. Το ξενοδοχείο μας ήταν αρκετά μέτριο αλλά τι να κάνουμε; Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Άλλωστε το δωμάτιο ήταν μόνο για ύπνο.

Χωρίς να τραβολογάμε τα μπαγκάζια μας πλέον, περιπλανηθήκαμε μέσα στη χώρα για να προσανατολιστούμε. Τα νησιώτικα σοκάκια είναι πραγματικά το κάτι άλλο... Τα όμορφα σπίτια, τα άπειρα μαγαζάκια, τα χαμόγελα του κόσμου και των καταστηματαρχών καθώς και η γενική καθαριότητα που επικρατούσε στο νησί, ήταν τα πρώτα πράγματα που μας άρεσαν.

Βγήκαμε πάλι στο λιμάνι και κάτσαμε σε μια καφετέρια να πιούμε ένα καφεδάκι και να οργανώσουμε το πρόγραμμα του 3ημέρου. Η πρώτη μέρα θα ήταν χαλαρά στο νησί.

Η θέα που είχαμε κατά την διάρκεια του καφέ ήταν φανταστική. Το νησί είχε πολύ φύση πέρα από τα καθαρά νερά του. Το μάτι όμως έπεφτε συνέχεια στο Μπούρτζι, μια μικρή χερσόνησο στο λιμάνι της Σκιάθου.

Το Μπούρτζι δε θύμιζε τίποτα στο παλιό οχυρό που ήταν κάποτε. Ίσα ίσα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι χώρος αναψυχής, αφού διαθέτει μια πολύ ωραία καφετέρια καθώς και ένα ανοιχτό θέατρο.

Αφού πέρασε η ώρα με την εξερεύνηση και τις κατάλληλες φωτογραφίες, ήρθε η ώρα για φαγητό. Φάγαμε σε ένα γνωστό restaurant εκεί κοντά, που αν και οι τιμές ήταν λίγο τσιμπημένες, το φαγητό ήταν αρκετά καλό. Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση για ντουζάκι και μετά ξανά αναχώρηση για την χώρα.

Το φως της ημέρας είχε αρχίσει να υποχωρεί και την θέση του είχαν πάρει τα φώτα από τα μαγαζάκια και τα σπίτια του νησιού.

Το περπάτημα με το δροσερό αεράκι ήταν απόλαυση. Καθίσαμε σε ένα μπαράκι να πιούμε ένα κοκτέιλ και μετά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.

ΜΕΡΑ 2

Πρωινό ξύπνημα γεμάτο ενέργεια! Σήμερα ήταν η μέρα της κρουαζιέρας και όταν λέω κρουαζιέρα εννοώ τον γύρο του νησιού. Στη Σκιάθο έχει πολλά καραβάκια που σου κάνουν τον γύρο του νησιού και σε αφήνουν σε 2-3 παραλίες από κανένα δίωρο περίπου και κάνεις το μπάνιο σου. Το κόστος ξεκινάει από 15€ το άτομο και μπορεί να φτάσει μέχρι και πάνω από 1000€, για αυτούς που είναι "άνετοι" και θέλουν ιδιωτική βόλτα.

Το καραβάκι ξεκίνησε. Η θάλασσα και η φύση που βλέπαμε ήταν πανέμορφες.

Περάσαμε ακόμα και από το σημείο όπου η Φόνισσα του Παπαδιαμάντη σκότωσε την εγγονή της.

Πρώτη στάση λοιπόν αλλά και καλύτερη. Τα Λαλάρια.

Τα λόγια είναι περιττά. Πιο καθαρά νερά δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου.

Η παραλία Λαλάρια πήρε το όνομα της από τα λευκά βότσαλα τα οποία καλύπτουν όλη τη παραλία. Ο μόνος τρόπος για να επισκεφτεί κανείς αυτή τη παραλία είναι δια θαλάσσης.

Δεύτερη στάση στο Κάστρο. Μας είπαν ότι χτίστηκε γύρω στα μέσα του 14ου αιώνα για να προστατευτούν οι Σκιαθίτες από τις επιδρομές των πειρατών.

Η διαδρομή για το κάστρο δεν είναι και πολύ εύκολη, ειδικά αν την κάνεις με παντόφλες! Αλλά η θέα από ψηλά πανέμορφη.

Τρίτη στάση στην Ασέληνο. Εκεί η παραλία ήταν μεν καλή αλλά όχι τόσο καθαρή όσο οι προηγούμενες. Υπήρχε και ένα εστιατόριο για φαγητό και καφέ, αλλά ήταν υπερβολικά "τουριστικό" για τα γούστα μας. Ακόμη και το προσωπικό του καραβιού μας προειδοποίησαν για τις τσουχτερές τιμές του εστιατορίου καθώς και για την αμφίβολη ποιότητα των φαγητών...

Τέταρτη και τελευταία στάση στο νησάκι Τσουγκριάς. Βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το λιμάνι της Σκιάθου και είναι το μεγαλύτερο νησάκι-δορυφόρος της. Εκτός από ένα μικρό εκκλησάκι εκεί, δεν υπάρχει τίποτα άλλο για να δει κανείς.

Επιστροφή στο λιμάνι της Σκιάθου το απόγευμα. Πήγαμε για φαγητό και μετά στο ξενοδοχείο για φρεσκάρισμα και ξεκούραση. Μετά από λίγο ξανά βγήκαμε στη χώρα για ένα καφεδάκι. Πήγαμε στη καφετέρια στο Μπούρτζι, που συνδυάζοντας την ωραία μουσική και την ωραία θέα με τον νησιώτικο αέρα, δε γινόταν να μη δε κάτσεις εκεί!

Βραδινό περπάτημα στη μαρίνα και στα πιο ακριβά εστιατόρια.

Λίγο παραδίπλα βρισκόντουσαν και τα club του νησιού όπου ο κόσμος είχε ξεκινήσει να μαζεύεται. Μετά τη διασκέδαση, επιστροφή στο ξενοδοχείο και ξεκούραση.

ΜΕΡΑ 3

Τελευταία μέρα μας. Ξεκινήσαμε τη μέρα με πρωινό και καφέ στο παλιό λιμάνι.

Πήραμε τα απαραίτητα σουβενίρ και μετά επίσκεψη στο σπίτι του Παπαδιαμάντη.

Δυστυχώς το μουσείο ήταν κλειστό τις Δευτέρες. Ούτε η τουριστική περίοδος αλλά ούτε το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος δεν τους άλλαξε γνώμη για να ανοίξουν. Κρίμα...

Πήγαμε για ένα σύντομο μπάνιο στη παραλία Μεγάλη Άμμος που ήταν αρκετά ωραία και οργανωμένη.

Επιστροφή στη χώρα για φαγητό και μετά καφεδάκι αναμονής του δελφινιού που θα μας γύριζε πίσω στα σπίτια μας. Δυστυχώς ο γυρισμός είχε μεγάλη διάρκεια (περίπου τεσσεράμισι ώρες) λόγω νύχτας και η "υπερένταση" του κόσμου σε συνδυασμό με κάτι πραγματικά κακόγουστα αρώματα γυναικών που καθόντουσαν δίπλα μας έκανε την επιστροφή μας αρκετά κουραστική...

-----

Η Ελλάδα έχει πολλά νησιά και το καλοκαίρι είναι από τους καλύτερους προορισμούς. Όσοι έχετε την ευκαιρία μη διστάσετε να πάτε!

Τι μας άρεσε στη Σκιάθο:

- Πανέμορφο νησί, με ωραίες παραλίες και γεμάτο φύση.
- Η οργάνωση και οι διαμόρφωση των σπιτιών και των μαγαζιών. Δύσκολα να χαθεί κανείς!
- Το παλιό λιμάνι και τα σοκάκια.
- Τα μαγαζιά. Όλα ήταν προσεγμένα και οικονομικά.
- Οι ευγενικοί και χαμογελαστοί άνθρωποι.
- Οι κρουαζιέρες και οι διάφορες δραστηριότητες που μπορεί να κάνει ο καθένας.

Τι δεν μας άρεσε στη Σκιάθο:
- Αρκετά ακριβά καταλύματα.
- Η έντονη καπνίλα και βρώμα που έβγαζαν τα πλοία που ερχόντουσαν στο λιμάνι συνεχώς.