Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Formula 1 2011/ Αρχίζει ξανά





Όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσει το 62ο πρωτάθλημα της Formula 1. Δώδεκα ομάδες και 24 μονοθέσια περιμένουν να σβήσουν την Κυριακή τα πέντε κόκκινα φώτα στο «Άλμπερτ Παρκ» της Μελβούρνης για να αποδείξουν στην πίστα ποιος είναι ο... άρχοντας της πίστας. Διαβάστε το αφιέρωμα του enet.gr.
Φέτος μετά από δεκαετίες θα συνυπάρξουν στο γκριντ πέντε παγκόσμιοι πρωταθλητές: Σουμάχερ, Αλόνσο, Χάμιλτον, Μπάτον και Φέτελ. Ακόμα το βάπτισμα του πυρός θα πάρουν τέσσερις νεοφερμένοι.

Και φυσικά, όπως κάθε χρόνου. Οι πιλότοι θα πρέπει να εγκλιματιστούν στους νέους κανονισμούς, αλλά και στα ελαστικά της Pirelli που επιστρέφει μετά από χρόνια στη Formula 1.
ΟμάδαΚινητήραςΟδηγοί
Red Bull RacingRenaultΣεμπάστιαν Φέτελ
Μαρκ Ουέμπερ
McLaren MercedesMercedesΛιούις Χάμιλτον
Τζένσον Μπάτον
Scuderia FerrariFerrariΦερνάντο Αλόνσο
Φελίπε Μάσα
Mercedes GP F1 TeamMercedesΜίχαελ Σουμάχερ
Νίκο Ρόζμπεργκ
Lotus Renault GPRenaultΝικ Χάιντφελντ
Βιτάλι Πετρόφ
Williams F1CosworthΡούμπενς Μπαρικέλο
Πάστορ Μαλντονάδο
Force India F1 TeamMercedesΆντριαν Σούτιλ
Πολ ντι Ρέστα
Sauber F1 TeamFerrariΚάμουι Κομπαγιάσι
Σέρχιο Πέρες
Scuderia Toro RossoFerrariΣεμπαστιάν Μπουεμί
Χάιμε Αλγκερσουάρι
Team LotusRenaultΓιάρνο Τρούλι
Έικι Κοβαλάινεν
Hispania Racing F1 Team (HRT)CosworthΝαράιν Καρθικέγιαν
Τόνιο Λιούτσι
Marussia Virgin RacingCosworthΤίμο Γκλοκ
Ζερόμ ντ' Αμπρόζιο
 Είκοσι είναι -θεωρητικά τουλάχιστον- τα σιρκουί που θα φιλοξενήσουν αγώνα της Formula 1 φέτος. Και λέμε θεωρητικά καθώς δεν είναι βέβαιο αν θα διεξαχθεί τελικά το γκραν πρι του Μπαχρέιν που επρόκειτο να ανοίξει τη σεζόν αλλά αναβλήθηκε λόγω των αναταραχών στη χώρα, ενώ ακόμα δεν έχουν λάβει αδειοδότηση Κίνα και Ινδία. Η τελευταία είναι η μοναδική νέα πίστα, αλλά ακόμα η κατασκευή της βρίσκεται στα μισά

AΥΣΤΡAΛΙΑ
Ημερομηνία: 27 Μαρτίου
Πίστα: Albert Park Grand Prix Circuit
Πόλη: Μελβούρνη
Αριθμός γύρων: 58
Μήκος πίστας: 5.303 μέτρα
Συνολική απόσταση: 307.574 μέτρα
Περσινός Νικητής: Τζένσον Μπάτον (McLaren)
Πολυνίκης (οδηγός): Λεξ Ντέιβιντσον, Μίχαελ Σουμάχερ (4)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren (11)

ΜΑΛΑΙΣΙΑ
Ημερομηνία: 10 Απριλίου
Πίστα: Sepang International Circuit
Πόλη: Κουάλα Λουμπούρ
Αριθμός γύρων: 56
Μήκος πίστας: 5.543 μέτρα
Συνολική απόσταση: 310.408 μέτρα
Περσινός Νικητής: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Τζον ΜακΝτόναλντ (4)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (5)

ΚΙΝΑ
Ημερομηνία: 17 Απριλίου
Πίστα: Shanghai International Circuit
Πόλη: Σανγκάη
Αριθμός γύρων: 56
Μήκος πίστας: 5.451
Συνολική απόσταση: 305.066
Περσινός Νικητής: Τζένσον Μπάτον (McLaren)
Πολυνίκης (οδηγός): Ρούμπενς Μπαρικέλο, Φερνάντο Αλόνσο, Μίχαελ Σουμάχερ, Κίμι Ράικονεν, Λιούις Χάμιλτον, Σεμπάστιαν Φέτελ, Τζένσον Μπάτον (1)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (3)

ΤΟΥΡΚΙΑ
Ημερομηνία: 8 Μαΐου
Πίστα: Istanbul Park
Πόλη: Κωνσταντινούπολη
Αριθμός γύρων: 58
Μήκος πίστας: 5.338 μέτρα
Συνολική απόσταση: 309.396 μέτρα
Περσινός Νικητής: Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Πολυνίκης (οδηγός): Φελίπε Μάσα (3)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (3)

ΙΣΠΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 22 Μαΐου
Πίστα: Circuit de Catalunya
Πόλη: Βαρκελώνη
Αριθμός γύρων: 66
Μήκος πίστας: 4.655 μέτρα
Συνολική απόσταση: 307.104 μέτρα
Περσινός Νικητής: Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (11)

ΜΟΝΑΚΟ
Ημερομηνία: 29 Μαΐου
Πίστα: Circuit de Monaco
Πόλη: Μόντε Κάρλο
Αριθμός γύρων: 78
Μήκος πίστας: 3.340 μέτρα
Συνολική απόσταση: 260.520 μέτρα
Περσινός Νικητής: Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Άιρτον Σένα (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren

ΚΑΝΑΔΑΣ
Ημερομηνία: 12 Ιουνίου
Πίστα: Circuit Gilles Villeneuve
Πόλη: Μόντρεαλ
Αριθμός γύρων: 70
Μήκος πίστας: 4.361 μέτρα
Συνολική απόσταση: 305.270 μέτρα
Περσινός Νικητής: Λιούις Χάμιλτον (McLaren)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (7)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (13)

ΕΥΡΩΠΗ
Ημερομηνία: 26 Ιουνίου
Πίστα: Valencia Street Circuit
Πόλη: Βαλένθια
Αριθμός γύρων: 57
Μήκος πίστας: 5.419 μέτρα
Συνολική απόσταση: 308.883 μέτρα
Περσινός Νικητής: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (6)

ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 10 Ιουλίου
Πίστα: Silverstone Circuit
Πόλη: Σίλβερστοουν
Αριθμός γύρων: 52
Μήκος πίστας: 5.901 μέτρα
Συνολική απόσταση: 306,747 μέτρα
Περσινός Νικητής: Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Τζιμ Κλαρκ, Αλέν Προστ (5)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren, Ferrari (14)

ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ημερομηνία: 24 Ιουλίου
Πίστα: Nurburgring Circuit
Πόλη: Νίρμπουργκρινγκ
Αριθμός γύρων: 60
Μήκος πίστας: 4.574 μέτρα
Συνολική απόσταση: 306.458 μέτρα
Περσινός Νικητής: Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
Πολυνίκης (οδηγός): Ρούντολφ Καράτσολα (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (20)

ΟΥΓΓΑΡΙΑ
Ημερομηνία: 31 Ιουλίου
Πίστα: Hungaroring
Πόλη: Βουδαπέστη
Αριθμός γύρων: 70
Μήκος πίστας: 4.381 μέτρα
Συνολική απόσταση: 306.663 μέτρα
Περσινός Νικητής: Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (4)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren (9)

ΒΕΛΓΙΟ
Ημερομηνία: 28 Αυγούστου
Πίστα: Circuit de Spa-Francorchamps
Πόλη: Σπα
Αριθμός γύρων: 44
Μήκος πίστας: 7.004 μέτρα
Συνολική απόσταση: 308.052 μέτρα
Περσινός Νικητής: Λιούις Χάμιλτον
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (16)

ITAΛΙΑ
Ημερομηνία: 11 Σεπτεμβρίου
Πίστα: Autodromo Nazionale Monza
Πόλη: Μόντσα
Αριθμός γύρων: 53
Μήκος πίστας: 5.793 μέτρα
Συνολική απόσταση: 306.720 μέτρα
Περσινός Νικητής: Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (5)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (19)

ΣΙΝΓΚΑΠΟΥΡΗ
Ημερομηνία: 25 Σεπτεμβρίου
Πίστα: Marina Bay Street Circuit
Πόλη: Σινγκαπούρη
Αριθμός γύρων: 61
Μήκος πίστας: 5.067 μέτρα
Συνολική απόσταση: 309.087 μέτρα
Περσινός Νικητής: Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
Πολυνίκης (οδηγός): Γκρεμ Λόρενς (3)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren, Ferrari (2)

ΙΑΠΩΝΙA
Ημερομηνία: 9 Οκτωβρίου
Πίστα: Suzuka Circuit
Πόλη: Σουζούκα
Αριθμός γύρων: 53
Μήκος πίστας: 5.807 μέτρα
Συνολική απόσταση: 307.573 μέτρα
Περσινός Νικητής: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Μίχαελ Σουμάχερ (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren (8)

ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ
Ημερομηνία: 16 Οκτωβρίου
Πίστα: Korean International Circuit
Πόλη: Γεονγκάμ
Αριθμός γύρων: 55
Μήκος πίστας: 5.621 μέτρα
Συνολική απόσταση: 309.155 μέτρα
Περσινός Νικητής: Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
Πολυνίκης (οδηγός): Φερνάντο Αλόνσο (1)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Ferrari (1)

ΙΝΔΙΑ
Ημερομηνία: 30 Οκτωβρίου
Πίστα: Jaypee Group Circuit (υπό κατασκευή)
Πόλη: Γκρέιτερ Νοΐντα
Αριθμός γύρων: 60
Μήκος πίστας: 5.140 μέτρα
Συνολική απόσταση: 308.400 μέτρα
Περσινός Νικητής: -
Πολυνίκης (οδηγός): -
Πολυνίκης (κατασκευαστής): -

ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ
Ημερομηνία: 13 Νοεμβρίου
Πίστα: Yas Marina Circuit
Πόλη: Άμπου Ντάμπι
Αριθμός γύρων: 55
Μήκος πίστας: 5.554 μέτρα
Συνολική απόσταση: 305.470 μέτρα
Περσινός Νικητής: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Σεμπάστιαν Φέτελ (2)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): Red Bull (2)

ΒΡΑΖΙΛΙΑ
Ημερομηνία: 27 Νοεμβρίου
Πίστα: Autodromo Jose Carlos Pace
Πόλη: Σάο Πάουλο
Αριθμός γύρων: 71
Μήκος πίστας: 4.309 μέτρα
Συνολική απόσταση: 305.909 μέτρα
Περσινός Νικητής: Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
Πολυνίκης (οδηγός): Αλέν Προστ (6)
Πολυνίκης (κατασκευαστής): McLaren (11)

Νέα σεζόν, νέοι κανονισμοί, νέα ελαστικά

Όπως συμβαίνει σε κάθε σεζόν, έτσι και φέτος, οι οδηγοί χρειάζεται να αφομοιώσουν τις αλλαγές. Η βασικότερη αφορά τα ελαστικά. H Bridgestone αποχώρησε, με την Pirelli να επιστρέφει στη Formula 1 μετά από 20 χρόνια. Στις χειμερινές δοκιμές φάνηκε ότι τα λάστιχά της είναι ταχύτερα από του περσινού προμηθευτή, όμως φθείρονται πιο γρήγορα. Έτσι, δεν θα δούμε φέτος οδηγούς να κάνουν μόλις ένα πιτ στοπ ανά αγώνα
►Επιστρέφει μετά από πέντε χρόνια ο κανονισμός του 107% στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν ο ταχύτερος πιλότος στο πρώτο σκέλος των δοκιμαστικών κάνει χρόνο 1'40", τότε όσοι οδηγοί είναι πιο αργοί από το 1'47" (το 107% του χρόνου του πρώτου), δεν θα έχουν δικαίωμα να τρέξουν στον αγώνα.

►Το ανώτατο πρόστιμο που μπορεί να εεπιβληθεί σε ομάδα αυξήθηκε από 100.000 δολάρια σε 250.000, μετά το νέο σκάνδαλο εντολών της Ferrari στο γερμανικό Γκραν Πρι. Την αλλαγή πρότεινε ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ο οποίος στο παρελθόν, ως τεχνικός διευθυντής της Ferrari ήταν... μετρ της ενδοσυνεννόησης.

►Επανέρχεται μετά από ένα χρόνο απουσίας το σύστημα KERS, που εμποδίζει το μπλοκάρισμα των τροχών στα φρένα επανέρχεται. Η χρησιμοποίησή του είναι προαιρετική και λογικά οι μεγάλες ομάδες θα το απορρίψουν, καθώς προσθέτει 20 κιλά στο μονοθέσιο.

►Τα κιβώτια ταχυτήτων πρέπει από εδώ και στο εξής να αντέχουν πέντε αγώνες αντί για τέσσερις, όπως ίσχυε πέρσι. Ο κάθε οδηγός δικαιούται μία αλλαγή κιβωτίου πριν το πέρας των πέντε αγώνων μέσα στη σεζόν χωρίς να του επιβληθεί ποινή.

►Η επικίνδυνη οδήγηση, την οποία η FIA τιμωρούσε μέχρι σήμερα με ποινή διέλευσης από τα πιτ, στο εξής θα τιμωρείται με στάση 10 δευτερολέπτων, χωρίς να μπορεί ταυτόχρονα να γίνει αλλαγή ελαστικών, ή οποιαδήποτε άλλη παρέμβαση από τους μηχανικούς.

►Σε κάποιους αγώνες θα διατίθενται πρόσθετα ελαστικά σε όλες τις ομάδες για σκοπούς αξιολόγησης και δοκιμής. Δύο σετ από αυτά θα διατίθενται σε κάθε οδηγό κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο ημερών των δοκιμών, ενώ θα πρέπει να επιστραφούν στον προμηθευτή πριν από την έναρξη του αγώνα.

►Μία επιπλέον σειρά ελαστικών «Prime» (σκληρότερη γόμα) μπορεί να διατίθεται σε όλους τους οδηγούς.
 
►Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα, το φως στην έξοδο των πιτ θα παραμείνει πράσινο, εάν δεν διακοπεί ο αγώνας.

Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.a8lhtismosformula-1

2 σχόλια:

  1. Πολύ καλή ανάρτηση κ. Διαχειριστη! (όχι οτι οι άλλες δεν είναι καλές!) Έυχομαι καλή τύχη σε όλους τους οδηγούς και καλή μας διασκέδαση στο υπερθέαμα που λέγεται Formula 1.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ Γρηγόρη μου. Βέβαια επιλογή έτοιμης τροφής κάνω! Αξίζει όμως ο θεσμός της Formula 1. Είναι όντως .. υπερθέαμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή