Κυριακή, 13 Φεβρουαρίου 2011

Απόσυρση 2011: Μικρά, χρήσιμα μυστικά που κρύβει η ρύθμιση για την απόσυρση των Ι.Χ.


 Το «διαγραφόχαρτο», η «ακινησία», οι εκπτώσεις και τα υπόλοιπα τρικ του νόμου, αλλά και της αγοράς

Της Δημητρας Mανιφαβα
Σημαντική ώθηση στην αγορά αυτοκινήτου, ακόμη και του κλάδου των μεταχειρισμένων, αναμένεται να δώσει η απόσυρση, ειδικά μάλιστα καθώς η σχετική υπουργική απόφαση που ενεργοποιεί το μέτρο περιλαμβάνει διατάξεις πολύ πιο ευνοϊκές από αυτές που αναμένονταν. Η αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τα δημοσιονομικά έσοδα, ενώ σημαντικά εκτιμάται ότι θα είναι και τα περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς περί τα 2.500.000 οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα -σχεδόν τα μισά από το συνολικό στόλο αυτοκινήτων- είναι ηλικίας δώδεκα ετών και άνω.
Οι ευνοϊκές διατάξεις που «κρύβει» η νέα απόσυρση είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν. Η σημαντικότερη, που αποτελεί κατά πληροφορίες προσθήκη της τελευταίας στιγμής, είναι αυτή που προβλέπει τη δυνατότητα εκχώρησης του δικαιώματος απόσυρσης. Για παράδειγμα, κάποιος έχει Ι. Χ. ηλικίας 20 - 25 ετών με ελάχιστη εμπορική αξία, επιθυμεί να το αποσύρει, αλλά δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει καινούργιο. Τώρα μπορεί να το αποσύρει και να εκχωρήσει την πράξη διαγραφής σε κάποιον που ενδιαφέρεται να αγοράσει καινούργιο, αλλά δεν είχε παλαιό Ι. Χ. να αποσύρει. Ο μεν πρώτος ίσως αποκομίσει οικονομικό όφελος από την εκχώρηση του δικαιώματος απόσυρσης -η αγορά εκτιμά ότι το λεγόμενο «διαγραφόχαρτο» μπορεί να πωληθεί ακόμη και 500 ευρώ-, ο δε δεύτερος θα τύχει του οικονομικού οφέλους της απόσυρσης (μειωμένα ή μηδενικά τέλη ταξινόμησης, αναλόγως του αυτοκινήτου που θα αγοράσει), χωρίς μάλιστα να σπαταλήσει χρόνο για τη διαδικασία. Μάλιστα, ο πρώτος εάν στο ποσό που αποκόμισε από την εκχώρηση του δικαιώματος απόσυρσης έχει τη δυνατότητα να διαθέσει ένα σχετικά μικρό ποσό της τάξης των 1.500 - 2.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 10ετίας.
Η δεύτερη ευνοϊκή διάταξη που αποτελούσε και αίτημα της αγοράς αυτοκινήτου είναι αυτή που αφορά όσους είχαν υποβάλει δήλωση ακινησίας του παλαιού αυτοκινήτου τους και είχαν καταθέσει τις πινακίδες. Με την υπουργική απόφαση οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να τα αποσύρουν και να επωφεληθούν του μέτρου της απόσυρσης, χωρίς να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011, του έτους εντός οποίου δηλαδή θα γίνει η διαγραφή. Η ρύθμιση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση για να τύχει κάποιος μειωμένου ή μηδενικού τέλους ταξινόμησησης είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 και τυχόν οφειλές των προηγούμενων ετών. Γι’ αυτό άλλωστε ο ιδιοκτήτης του αποσυρόμενου οχήματος θα πρέπει να λάβει σχετική βεβαίωση από τη ΔΟΥ του την οποία προσκομίζει στην επιχείρηση από την οποία θα αγοράσει νέο αυτοκίνητο.
Αυτό που πρέπει, επίσης, να γνωρίζουν όσοι σκέφτονται να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες πέρα από το όφελος της απόσυρσης παρέχουν επιπλέον εκπτώσεις, ενώ αρκετές αναλαμβάνουν οι ίδιες για λογαριασμό των πελατών τους τις διαδικασίες της απόσυρσης.
Δύο ακόμη σημαντικά στοιχεία: Πρώτον, η απόσυρση λήγει στις 20/12/2011. Ως ημερομηνία απόσυρσης θεωρείται η ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης παραλαβής από τη μονάδα ανακύκλωσης που παραδόθηκε το αυτοκίνητο. Δεύτερον, τα σημεία συλλογής των αποσυρόμενων οχημάτων ανά νομό περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα www. edoe. gr.

Κατά 50% προβλέπεται να αυξηθούν οι πωλήσεις νέων Ι. Χ. και να φτάσουν από τον Μάρτιο κι έπειτα τις 14.000 - 15.000 μηνιαίως, από 9.747 τον Ιανουάριο. Οπως εκτιμά ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) κ. Γιώργος Βασιλάκης, στο σύνολο του έτους οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα διαμορφωθούν περίπου στις 200.000, κάτω βεβαίως από τον μέσο ετήσιο όρο των πωλήσεων της περιόδου 2004 - 2009 (265.796), αλλά σημαντικά πάνω από τις πωλήσεις του 2010 (141.499.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Hellas κ. Ενρίκο Ατανάζιο, αν και αναγνωρίζει ότι το μέτρο της απόσυρσης θα συμβάλει στην ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου, υποστηρίζει ότι σταδιακά θα πρέπει να οδηγηθούμε σε μέτρα μόνιμου χαρακτήρα που θα κάνουν πιο οικονομική τη χρήση του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα την άρση της απαγόρευσης για πετρελαιοκίνηση.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_100083_13/02/2011_432464

Αναμένεται αύξηση πωλήσεων κατά 50%

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου