Σάββατο, 15 Ιανουαρίου 2011

Πλευρικά τα διόδια στο Κλειδί Ημαθίας

Της Μαρίας Καραούλη

Δεν αφορούν τις μετακινήσεις από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη, από τη Θεσσαλονίκη προς την Κοζάνη και από την Κοζάνη προς τη Θεσσαλονίκη. Σε διαφορετική περίπτωση, για το ταξίδι από την Αθήνα προς την Κοζάνη, και αντίστροφα, θα διανύονταν περίπου 100 χλμ. και δεν θα καταβάλλονταν καθόλου διόδια.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο υφυπουργός, η τοποθέτηση των διοδίων στην Εγνατία οδό ήταν όρος για τη χρηματοδότηση του έργου με αρκετά δισ. ευρώ από την ΕΕ. Η τοποθέτηση έπρεπε να είχε γίνει από το 2006. Επίσης, είναι και συμβατική υποχρέωση απέναντι στις τράπεζες, οι οποίες μετά το 2006 έδωσαν δάνεια στην “Εγνατία Οδό ΑΕ” για την ολοκλήρωση του οριζόντιου άξονα.
“Η απελθούσα κυβέρνηση, όμως, ήθελε να κρύψει αυτές τις δαπάνες από το έλλειμμα και το χρέος του κρατικού προϋπολογισμού, όπως έκανε και σε πολλές άλλες περιπτώσεις. Μάλιστα, οι τράπεζες, επειδή δεν τοποθετήθηκαν τα διόδια από την προηγούμενη κυβέρνηση, κατήγγειλαν τις συμβάσεις και απαιτούν πίσω τα χρήματά τους”, υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.
Αναφερόμενος, ειδικότερα, στα διόδια του Αιγινίου, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι “πιέσαμε την εταιρεία και καταφέραμε να μη λειτουργήσουν, γλιτώνοντας έτσι οι κάτοικοι της Πιερίας περί τα 6,7 εκατ. ευρώ, παρότι με βάση τη σύμβαση του 2007 έπρεπε να λειτουργούν εδώ και καιρό”.
Για τα διόδια της Εγνατίας οδού, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε ότι τους πρώτους μήνες του 2011 θα έχει ολοκληρωθεί η τοποθέτηση προσωρινών, συμβατικών διοδίων. Εξάλλου, σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για την οριστική τοποθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων από το 2012, τα οποία θα είναι πιο λειτουργικά, δικαιότερα, ειδικά για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας, και επιπλέον θα έχουν αρκετά χαμηλότερη τιμή σε σχέση με τα διόδια των άλλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας. “Η συντήρηση και η λειτουργία της Εγνατίας οδού, του πιο μεγάλου και σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της χώρας, κοστίζει 80-100 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το δίκαιο είναι, τουλάχιστον για τη συντήρηση και τη λειτουργία, να πληρώνουν οι χρήστες, είτε πρόκειται για απλές μετακινήσεις είτε για επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες”, κατέληξε ο κ. Μαγκριώτης.

http://www.makthes.gr/news/reportage/67889/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου