Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

Απόσυρση ακούν και απόσυρση δεν βλέπουν

Του Κώστα Σιαμέλη

Επίσπευση των διαδικασιών ζητεί η “ψυχορραγούσα” αγορά αυτοκινήτου, αφού έχουν περάσει σαράντα ημέρες από τη στιγμή που η απόσυρση παλαιών Ι.Χ. αποτελεί νόμο του κράτους, αλλά ακόμη δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Έμποροι και εισαγωγείς κάνουν λόγο για ακόμα έναν κρατικό εμπαιγμό με τραγικά αποτελέσματα -λουκέτα, απολύσεις, περικοπές- για τον παραπαίοντα κλάδο.
Βάσει του νόμου, το μέτρο της απόσυρσης θα ξεκινήσει δέκα ημέρες μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κύκλοι της αγοράς κάνουν λόγο για διαφωνίες μεταξύ κυβερνητικών στελεχών, ενώ άλλοι θεωρούν πως το θέμα κόλλησε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των τριών συνεργαζόμενων υπουργείων.
Εάν η ΚΥΑ δημοσιοποιηθεί την ερχόμενη εβδομάδα, τότε το μέτρο θα ξεκινήσει μετά τις 10 Φεβρουαρίου. “Ειλικρινά δεν γνωρίζω ποιος ή ποιοι είναι οι λόγοι για την καθυστέρηση. Το γεγονός είναι ότι έχουν περάσει 40 ημέρες από τη στιγμή που η απόσυρση έγινε νόμος του κράτους και ακόμα δεν έχει μπει σε εφαρμογή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί ολόκληρος ο πρώτος μήνας της χρονιάς και το πρώτο, τουλάχιστον, δεκαήμερο του Φεβρουαρίου”, είπε στη “Μ” ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας Αρκάδιος Τσιβελεκίδης και πρόσθεσε ότι “για ακόμα μία φορά η κρατική κωλυσιεργία μας βάζει σε νέες περιπέτειες”.

Κάκιστο ποδαρικό στο 2011
Ο φετινός Ιανουάριος κλείνει με πτώση πωλήσεων που αγγίζει το 70%. Οι λιγοστοί υποψήφιοι αγοραστές που επισκέπτονται τις εκθέσεις ρωτούν για το μέτρο της απόσυρσης, χωρίς όμως οι εργαζόμενοι του κλάδου να μπορούν να τους δώσουν συγκεκριμένες απαντήσεις. “Εμείς θεωρούμε ότι η απόσυρση από μόνη της δεν αρκεί για να ‘ανασάνει’ η αγορά. Το μέτρο θα έπρεπε να πλαισιωθεί και από άλλα, όπως η αποζημίωση για τα παλιά αυτοκίνητα. Επιπλέον, θεωρώ ότι η απόσυρση έπρεπε να συμπεριλάβει και τα εγχώρια μεταχειρισμένα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα”, υπογράμμισε ο Αρκάδιος Τσιβελεκίδης.

http://www.makthes.gr/news/economy/68684/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου