Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2011

Κλείνουν τη Δευτέρα τα σύνορα προς Σκόπια, Αλβανία και Τουρκία


Η απόφαση ελήφθη. Τη Δευτέρα οι βενζινοπώλες κλείνουν τα βόρεια σύνορα της χώρας παρατάσσοντας τα βυτιοφόρα κατά μήκος των τελωνείων. Αφήνουν ωστόσο ένα μικρό παράθυρο να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους, αν έως την Κυριακή το υπουργείο Οικονομικών ανακαλέσει την απόφασή του για την επαναλειτουργία των πρατήριων διάθεσης αφορολόγητων πετρελαιοειδών προϊόντων στη νεκρή ζώνη των τελωνείων Ευζώνων (Κιλκίς), Κήπων (Έβρου) και Κακαβιάς (Ηπείρου) από την εταιρεία Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ).
Της Μαρίας Καραούλη

Οι πρατηριούχοι, κυρίως της Βόρειας Ελλάδας, είναι αποφασισμένοι να αντισταθούν στην απόφαση του υπουργείου, διότι, όπως υποστηρίζουν, ενισχύει τον αθέμιτο ανταγωνισμό και σπρώχνει στο λουκέτο όσα πρατήρια έχουν μείνει ακόμη ανοιχτά.
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, που κοινοποιήθηκε στους πρατηριούχους στις 30 Δεκεμβρίου και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 24 Οκτωβρίου 2010, τα οχήματα με πινακίδες τρίτων χωρών (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) που εξέρχονται από τα παραπάνω τελωνεία θα μπορούν να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ με αφορολόγητο πετρέλαιο κίνησης, γεγονός που, όπως οι πρατηριούχοι ισχυρίζονται, αφενός θα πλήξει την εγχώρια κατανάλωση, αφετέρου δημιουργεί συνθήκες λαθρεμπορίου, ενώ και το κράτος χάνει φόρους.
Η λειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητων πετρελαιοειδών προϊόντων ανεστάλη το 2006 με υπουργική απόφαση του τότε υφυπουργού Οικονομικών λόγω “απώλειας εσόδων του δημοσίου, της δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού και του ελλοχεύοντος κινδύνου άμεσης επιστροφής των αυτοκινήτων και λαθραίας διακίνησης των καυσίμων στην ελληνική αγορά”.

Τι φοβούνται οι πρατηριούχοι
Όπως εξηγεί στη “Μ” ο πρατηριούχους Δημήτρης Ιωαννίδης, ο οποίος διατηρεί βενζινάδικο στους Ευζώνους, “το υπουργείο μιλά για πώληση πετρελαίου κίνησης και μόνο, όμως στην άδεια ίδρυσης των πρατηρίων αναφέρεται ότι προβλέπονται δεξαμενές για αμόλυβδη και σούπερ βενζίνη. Επιπλέον, προβλέπεται και η λειτουργία πλυντηρίων. Πώς λοιπόν δεν θα υπάρξει αθέμιτος ανταγωνισμός, όπως ισχυρίζεται το υπουργείο;” διερωτάται.
Επιπλέον, οι πρατηριούχοι αναρωτιούνται για τη σκοπιμότητα του όλου εγχειρήματος, καθώς, όπως αποδείχτηκε στο παρελθόν, το κράτος έχασε χρήματα από τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων και γι’ αυτό το 2006 ανακλήθηκε η λειτουργία τους.
“Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν λειτουργούν αντίστοιχα πρατήρια. Γιατί επαναφέρονται στη χώρα μας; Μόνο και μόνο για να εξυπηρετούνται οι Σέρβοι, οι Αλβανοί, οι Σκοπιανοί και οι Κοσοβάροι;” αναρωτιέται ο πρόεδρος των πρατηριούχων νομού Κιλκίς και αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας Γιάννης Μαγλουσίδης. Και προσθέτει: “Εμείς πιστεύουμε ότι το όλο θέμα αφορά τα συμφέροντα της εταιρείας και τίποτε άλλο, αφού και το κράτος ζημιώνει και οι πρατηριούχοι. Γι’ αυτό, αν χρειαστεί, θα προσφύγουμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, για να βρούμε το δίκιο μας”.
 Διευκρινίσεις. Η εταιρεία Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ), η οποία έχει περάσει σε ιδιώτες, διευκρινίζει ότι τα καταστήματα θα πωλούν αποκλειστικά αφορολόγητο πετρέλαιο κίνησης σε οχήματα δημόσιας χρήσης με πινακίδες τρίτων χωρών και όχι βενζίνη ή άλλα καύσιμα. Παράλληλα, όπως μας πληροφόρησε ο κ. Μαγλουσίδης η εταιρεία προσέφυγε στα δικαστήρια για τα διαφυγόντα κέρδη από το 2006 έως σήμερα. “Αν η εταιρεία διεκδικεί τα διαφυγόντα κέρδη της, τότε οι πρατηριούχοι τι πρέπει να κάνουν με τη δυσβάστακτη φορολογία που τους επιβλήθηκε;”, έθεσε το ζήτημα ο πρόεδρος των πρατηριούχων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου