Κυριακή, 10 Οκτωβρίου 2010

Τα Διαβατάρικα Πουλιά

Είναι εποχή μετανάστευσης. Αμέτρητα κοπάδια έφυγαν και φεύγουν για το ζεστό Νότο. Θυμήθηκα ένα ποίημά μου και σας το παραθέτω:

 ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΔΙΑΒΑΤΑΡΙΚΟ


Τα διαβατάρικα πουλιά ψηλά ’χουν την πορεία,
τα ρεύματα του άνεμου τα ’χουν υπερκεράσει.
Ούτε τα μίλια τα πολλά, ούτε η ταλαιπωρία
δεν μπόρεσε, ως λέγεται, ποτέ να τα κουράσει.

Σαν βέλος μες στον ουρανό, μιλιούνια ταξιδεύουν
διαβαίνουνε τις εποχές, γλιστρούν απ’ τους χειμώνες.
Απ’ το σκληρόκαρδο αϊτό με πονηριά ξεφεύγουν,
με τα τσαλίμια του καιρού παλεύουν στους αιώνες.

Όμως, τα ενδημικά πουλιά που μένουν στη φωλιά τους
που τόπους δεν γνωρίζουνε, ούτε βουνά μεγάλα,
αυτά, όλες τις εποχές τις έχουνε μπροστά τους,
εγώ εκείνα αγαπώ, δεν μου αρέσουν τ’ άλλα.

Γιατί αυτά τη ζήση τους την έχουν συνδεμένη
με μια ισόβια φωλιά, χωρίς πολλά ταξίδια
και το εντόπιο πουλί πολλά δεν περιμένει
μονάχο του αγωνίζεται καθημερνά στα ίδια.

Όμως ετούτα νικητές βγαίνουν απ’ το χειμώνα
που λιγοστεύει το φαΐ, το κρύο περονιάζει
δεν έχουνε διέξοδο και δίνουνε αγώνα
κι αν έχουνε απώλειες, εκείνα δεν τα νοιάζει.

Έτσι είμαι εγώ, εντόπιο, μα εσύ ’σαι χελιδόνι
έρχεσαι κάθε άνοιξη, το χινοπώρι φεύγεις
υπόσχεσαι να μ’ αγαπάς, μα τούτο με πληγώνει
γιατί τα ζόρια που τραβώ, εσύ τα αποφεύγεις.

11 σχόλια:

  1. πραγματικά υπέροχο, θαυμάσιο το ποίημα και μορφολογικά και ενοιολογικά. Συγχαρητήρια κ. Λάζαρε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ελένη από Κρήτη16 Νοεμβρίου 2010 - 8:31 μ.μ.

    Φανταστικό ποίημα με ειρμό και συναίσθημα. Περιλαμβάνεται στο βιβλίο σας, είδα ότι το κάνετε δώρο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ πολύ Ελένη, όχι δεν περιλαμβάνεται, είναι μεταγενέστερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ελένη από Κρήτη17 Νοεμβρίου 2010 - 6:55 μ.μ.

    Θα μου στείλετε μ εξοδα μου ένα βιβλίο σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ευχαρίστως Ελένη. Στείλε τη διεύθυνσή σου στο mail μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φίλε ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
    Αντε περιμένουμε και την επόμενη έκδοση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ φίλε μου Χάρη. Στην επόμενη έκδοση όμως θα γράψω την Οδύσσειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αδερφέ καί φίλε Λάζαρε τό ποιήμασου δέν ήμαι διαβατάρικο μέχη ξετρελάνη άν μού επιτρέψης θά τό εκφωνήσο στούς αραβόνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αδελφέ και φίλε Καπετάνιε, δεν χρειάζεται να το ζητήσεις. Είναι δικό σου. Θα προσπαθήσω να γράψω κάτι, ειδικά για τους αρραβώνες της κορούλας σου. Θα τα πούμε από κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λάζαρε σέ ηπέρ ευχαριστώ.Νάσε πάντα καλλά καί νά γράφις συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή